استاندارد بیسیم های اتکس چیست؟

استاندارد اتکس چیست ؟

تمام تجهیزات بیسیم موتورولا ATEX که قابلیت های ضد انفجار در محیط های گازی دارند را به زبان ساده می توان گفت اتکس هستند.

نگاه مختصر به استاندارد اتکس

بمنظور یکسان سازی شرایط ساخت و آزمایش تجهیزات مناسب فضاهای طبقه بندی شده در اروپا، پارلمان اتحادیه اروپا دستورالعملی به نام ۹۴/۹/EC Directive تصویب نموده که ATEX نام گذاری شده است. این نام از حروف اول عبارت Atmosphere Explosible در زبان فرانسه مشتق گردیده است.

دستورالعمل ATEX

طیق دستورالعمل بیسیم های اتکس برای تجهیزات Zone 0 و Zone 1 سازمانهای تائید کننده موظفند نه تنها تجهیزات مربوطه را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند بلکه می باید نحوه تولید تجهیزات را نیز تحت نظر داشته باشند. چنین نظارتی برای تجهیزات Zone 2 اجباری نمی باشد.

علامت گذاری تجهیزات بیسیم های اتکس

بعلاوه پیشوندهایی می باشند که Zone و نوع مواد قابل اشتعال را نیز نشان می دهند. Zone ها با اعداد ۱ ، ۲ و ۳ و مواد قابل اشتعال با حرف G برای گازها و حرف D برای غبارهای قابل اشتعال نشان داده می شوند.

علامت گذاری تجهیزاتی که طبق دستورالعمل بیسیم های اتکس( ATEX) ساخته و آزمایش می شوند همان علامت های تعیین شده توسط CENELEC

بیسیم دیجیتال هایترا در سازمان های تجاری
بیسیم های موتورولا

بیسیم های موتورولا در دو سری اروپایی و آسیایی تولید و به بازار ایران عرضه شده است، در این میان سری آسیایی به پیشوند XIR و سری اروپایی با پیشوند DP جدا خواهند شد، در این ویدیو در واقع بیسیم اروپایی اتکس DP4801EX نمایش داده خواهد شد و منوهای آن بررسی خواهد شد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تماس حاصل نمائید.

پیمایش به بالا