شبکه بیسیم دیجیتال آتش نشانی

شبکه بیسیم دیجیتال آتش نشانی ، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای نیروهای امدادی و خدماتی آتش نشانی است.

شبکه بیسیم آتش نشانی از بخش های زیر تشکیل خواهد شد
  1. تکرارکننده
  2. ایستگاه ثابت
  3. سیار خودرویی
  4. سیار دستی
  5. تکرارکننده تک فرکانس رزرو

در این پروژه شبکه بیسیم دیجیتال آتش نشانی به عناوین زیر راه اندازی شده

  1. اجراء لایسنس ipmultisite بیسیم دیجیتال هایترا
  2. اجراء لایسنس roaming بیسیم دیجیتال هایترا
  3. طراحی شبکه رزرو تکرارکننده تک فرکانس SFR هایترا
  4. اجراء نرم افزار اسمارت دیسپچر هایترا
شبکه بیسیم دیجیتال آتش نشانی
لایسنس ipmultisite بیسیم دیجیتال هایترا

با توجه به اینکه شهری که در آن خدمات مربوط به آتش نشانی ارائه می گردید از دو جبهه تشکیل شده بود ، در طراحی اولیه قرار دادن دو تکرار کننده مد نظر واقع شده است .

شهر از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده که ناهمواری های زیادی نسبت به هم داشتند ، به همین دلیل وجود یک تکرارکننده در شهر برای ایجاد ارتباط خوب و پایدار کافی نبوده به همین دلیل استفاده از دو تکرارکننده برای پوشش کامل در شمال و جنوب مد نظر واقع شده است.

با راه اندازی دو تکرارکننده در مرکز شهر و حاشیه شهر ، ارتباط به صورت دو منطقه مجزا کاملا برقرار شده است ، اما هماهنگی بین مناطق و داشتن صدا در گروه های متفاوت کاری بسیار مهم است ، به همین دلیل استفاده از لایسنس IPMULTISITE الزامی شد.

با استفاده از این لایسنس شما می توانید تکرارکننده ها را بصورت آی پی با هم متصل کنید و از قابلیت های متفاوت آنها به طور همزمان استفاده کنید .

شبکه بیسیم دیجیتال زمانی مفهوم پیدا خواهد کرد که شما ارتباط آی پی مابین تکرارکننده و مرکز سرور را به هر روشی ایجاد نمائید.

لایسنس roaming بیسیم دیجیتال هایترا

کانال های طراحی شده بر روی بیسیم با توجه به گروه بندی های متفاوت و مناطق مختلف تعداد آنها زیاد می باشد ، به همین دلیل باید از قابلیتی استفاده که بیسیم بصورت خودکار تحت هر تکرارکننده ای که قرار گرفت و میزان سطح کیفیت گیرندگی آن مناسب بود بر روی همان کانال منتظر ارتباط گرفتن بماند.

به این قابلیت ، همان رومینگ بیسیم دیجیتال می گویند ، در واقع شما هر تعداد کانال که داشته باشید ، بیسیم بر روی کانالی قرار خواهد گرفت که بهترین سطح کیفیت سیگنال گیرندگی داشته باشد و بصورت خودکار کانال آن عوض خواهد

شبکه رزرو تکرارکننده تک فرکانس SFR هایترا

در اکثر مواقع ، شبکه دیجیتال بیسیم تحت تکرارکننده هستند ، در اکثر مواقع پیش آمده که بنا به هر دلیلی تکرارکننده ها از خط خارج شده و فعال نیستند ، پوشش رادیویی در چنین مواردی به شدت کاهش می بابد ، پیشنهاد ما در طراحی شبکه در نظر گرفتن یک شبکه SFR برای کارفرما بوده است .

با استفاده از بیسیم تکرارکننده تک فرکانس SFR شما می توانید در صورت فعال نبودن تکرارکننده می توانید پوشش رادیویی خود را به میزان چشم گیری حفظ کنید تا بتوانید تکرارکننده را رفع عیب و فعال کنید.

نرم افزار اسمارت دیسپچر هایترا برای شبکه بیسیم دیجیتال آتش نشانی

یکی از موارد کاربردی در شبکه بیسیم های دیجیتال آتش نشانی استفاده از قابلیت GPS برای بیسیم های دستی و خودرویی آنها می باشد ، در واقع شما می توانید از نرم افزار دیسپچر توقعات زیر را داشته باشید

  1. مانیتورینگ و رهیبای GPS های بیسیم ها
  2. برقراری تماس خصوصی و گروهی
  3. ضبط کامل مکالمات
  4. غیر فعال کردن بیسیم ها از راه دور
  5. برقراری بیسیم با تلفن IP یا همان قابلیت SIP PHONE

سرعت TRACK کردن GPS بیسیم ها در شبکه دیجیتال میزان حداقلی دارد و خیلی سرعت بارگذاری اطلاعات آن از ردیاب های سیم کارتی بیشتر است.

در شبکه بیسیم دیجیتال آتش نشانی ، سیستم های تکرارکننده از بک آپ های تغذیه ای بسیار قوی استفاده شده است شامل ، برق اضطراری ، استاپلایزر ، منبع تغذیه رک مونتی دو خروجی ، باطری بک آپ پشت منبع تغذیه.

برای مشاهده فایل ویدیویی پروژه کلیک کنید

پیمایش به بالا