بهترین گوشی‌های اپل

همه چیز درباره آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو:

طبق شایعات، بهترین گوشی‌های شرکت اپل آیفون۱۶ پرو  با صفحه نمایشی عرضه خواهد شد که ۲۰ درصد روشنایی بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، این است که این روشنایی نهایت روشنایی گوشی نیست؛ بلکه روشنایی معمول آن خواهد بود. روشنایی معمول آیفون ۱۵ پرو ۱۰۰۰ نیت بود و آیفون ۱۶ پرو، ۱۲۰۰ نیت روشنایی معمولی خواهد داشت

تصاویر جدید سری آیفون 16؛ دنیا در تعجب بزرگی ابعاد آیفون 16 پرومکس!

اولین بخشی که در عکس‌های گوشی سری آیفون 16 بیشتر از سایر بخش‌ها به آن پرداخته شده است، اندازه و ابعاد گوشی است. اینطور که به نظر می‌رسد؛ آیفون 16 پرو  احتمالا صفحه نمایشی 6.3 اینچی خواهد داشت؛ در حالیکه  صفحه نمایش مدل پرومکس به 6.9 اینچ هم می‌رسد. درمورد مدل‌های غیر پرو (پرو و پرومکس) اینطور که به گوش می‎‌رسد، اپل همچنان دست از 6.1 اینچ برنداشته و به احتمال خیلی زیاد آیفون 16 نرمال را هم مانند آیفون 15 ، آیفون 14 و آیفون 13 با صفحه نمایش 6.1 اینچی راهی بازار می‌کند.

در حقیقت داستان بزرگ بودن قابل لمس آیفون 16 Promax از آنجایی شروع می‌شود که عکس‌های به انتشار رسیده از سونی دیکسون نمایانگر بزرگ بودن ابعاد پرومکس نسبت به مدل غیر پرو هستند و در عکس‌های شایعه شده انگار آیفون 16 پرومکس از آیفون 15 پرومکس 6.7 اینچی بزرگ‌تر است.

شرکت اپل هر ساله سری جدید گوشی‌های خود را روانه بازار می‌کند، ولی این اتفاق باعث نمی‌شود تا نسل قبلی دیگر در دسترس نباشد، بلکه طبق سیاست‌های این سازنده آمریکایی گوشی‌های قدیمی‌تر با افت قیمت مواجه می‌شود و شما راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. در حال حاضر امکان خرید گوشی‌های نات اکتیو در مدل‌های سری ایفون 15 پرو مکس و ایفون 15 پرو 14 پرو مکس، ایفون 14 پرو، ایفون 14 پلاس، ایفون 14، ایفون 13، ایفون 12 و ایفون SE نسل سوم از سایت اپل وجود دارد ولی در بازار کشور شما می‌توانید سری ایفون 13 را به طور کامل به صورت اکتیو نشده خریداری کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم به شما بهترین‌های گوشی‌های اپل در سال 2023 را معرفی کنیم و به این موضوع بپردازیم که کدام گزینه‌ها برای داخل کشور ارزش خرید بالاتری دارند.

ایفون 15 پرو مکس و ایفون 15 پرو:

سری پرو اپل همواره جزو قوی‌ترین گوشی‌های آن محسوب می‌شود. ایفون 15 پرو و 15 پرومکس نیز جزو جدیدترین گوشی‌های پرچمدار اپل هستند که نسبت به نسل قبلی دستخوش تغییرات شده‌اند. اپل امسال برای این گوشی از تراشه A17 Pro استفاده کرده و ادعا دارد این تراشه قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد در حدی که می‌تواند بازی‌ها را با بالاترین توان گرافیکی پردازش کند. صفحه‌نمایش مدل پرو 6.1 اینچ و صفحه‌نمایش مدل پرومکس 6.7 اینچی در نظر گرفته شده است. پنل استفاده شده برای هر دو مدل از نوع LTPO Super Retina XDR OLED است و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز نیز دارند

خصوصیات برجسته سری آیفون 15:

باتری مدل پرومکس 4441 میلی‌آمپر ساعت و باتری مدل پرو نیز 3274 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد؛ همچنین هر دو گوشی‌ از فناوری شارژ مگ سیف 15 وات، شارژ بی‌سیم (QI) 7.5 وات و شارژ معکوس 4.5 وات پشتیبانی می‌کنند. هر دو گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه بهره‌مند شده‌اند که لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو از مشخصات آن هستند. تنها تفاوت بین این مدل‌ها در برخی قابلیت‌های جزئی مانند زوم و برخی سنسورها است. دوربین سلفی نیز در هر دو مدل کاملا مشابه به یک دیگر است و لنز 12 مگاپیکسلی دارد.

سری آیفون 15 اپل که به تازگی معرفی شدند جزو بهترین گوشی‌های آن در حال حاضر محسوب می‌شوند. این دو مدل از نظر سخت افزاری و عملکرد بسیار شبیه به هم هستند و تنها تفاوت بین آن‌ها در سایز صفحه‌نمایش و وزن آن‌ها است.

نکاتی که در خرید آیفون 15 باید در نظر داشته باشید:

سری آیفون 15 نیز همانند سایر مدل‌های تولید شده در سال گذشته قابلیت رجیستری ندارند و در صورتی که قصد خرید آن‌ها را دارید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید. با صرف نظر از موضوع رجیستری باید بگوییم که آیفون 15 و 15 پلاس جزو بهترین گوشی‌های اپل محسوب می‌شوند و امکانات سخت افزاری قابل توجهی را ارائه می‌دهند. هر دوی این گوشی‌ها مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند و برای سلفی نیز لنز 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

نکات مثبت این مدل:

اپل روی این دو گوشی از تراشه A16 استفاده کرده و به گفته این برند تراشه موجود جزو بهترین تراشه‌های موجود و قدرتمندترین تراشه گوشی محسوب می‌شود. برای هر دوی این گوشی‌ها از صفحه‌نمایش Super Retina XDR OLED استفاده شده و میزان روشنایی آن در بالاترین حالت به 2000 نیت می‌رسد. آیفون 15 پلاس صفحه‌نمایشی 6.7 اینچی و آیفون 15 صفحه‌نمایشی 6.1 اینچی دارد. از دیگر قابلیت‌های این دو صفحه نمایش می‌توان پشتیبانی از فناوری HDR10 و Dolby Vision را نام برد. سری 15 اپل امسال همگی از داینامیک آیلند بهره‌مند شده‌اند و دیگر این قابلیت تنها مختص به مدل‌های پرو نیست. بزرگترین تفاوتی که این سری از ایفون نسبت به نسل قبلی خود دارد استفاده از درگاه USB Type-C برای شارژ گوشی به جای لایتنینگ است. هر دوی این محصولات از ظرفیت بالایی برخوردار شده‌اند و توانایی مناسبی نیز در نگهداری شارژ دارند

پیمایش به بالا