2- اینترنت اشیاء ، تکنولوژی آینده را یکپارچه می‌کند

اینترنت اشیاء در ایران

در دنیای امروز ارقام بالایی در زمینه IT صرف میشه که بخشی از آن به حوزه اینترنت اشیاء اختصاص داره، اما در ایران میزان سرمایه گذاری در این زمینه با توجه به گذشته و تاریخچه اینترنت اشیاء که از اواخر دهه ۹۰ مطرح شده، رضایت بخش نبوده.

اینترنت اینترنت اشیاء چیست ؟

اینترنت اشیاء (IoT) به سیستمی از اشیای متصل به اینترنت گفته می‌شود که قادر به جمع آوری و انتقال داده‌ها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند. امکانات شخصی، تجاری و … در اینترنت اشیا تقریبا بی نهایت است. اینترنت اشیا به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که به هم متصل شده و با همکاری هم زندگی را آسان‌تر کنند.

دستگاه‌های هوشمند

دستگاه‌های هوشمند هرروز بیشتر می‌شوند. کافی است نگاهی به اطرافتان بیاندازید. خانه‌ شما و تمام وسایل آن در آینده‌ای نه چندان دور هوشمند می‌شوند. البته خانه‌ هوشمند تنها نمونه‌ای کوچک از تکنولوژی جدید است. مزارع هوشمند، لباس‌ها و هرآنچه که فکرش را نمی‌کنید در آینده نزدیک به اینترنت متصل خواهند شد.

دستگاه‌ها به‌طور پیوسته در حال جمع‌آوری و انتقال داده هستند و اینترنت اشیا در آینده به طرز چشم‌گیری رشد می‌کند. این موضوع علاوه بر پیشرفت اینترنت اشیاء، باعث پیشرفت تکنولوژی در سایر زمینه‌ها مثل رشد هوش مصنوعی و بیگ دیتا هم می‌شود.

این فناوری در خانه، محل کار، کارخانه‌ها و صنایع مختلف کاربرد دارد. لباس‌های هوشمند، یخچال‌های هوشمند، دستیارهای دیجیتالی، سنسورها و تجهیزات متصل به اینترنت خیلی بیشتر از قبل پیشرفت کرده‌اند و احتمالا در آینده هم رشد بیشتری خواهند داشت.

جالب است بدانید که اینترنت اشیا در سال‌های آینده به هوش اشیا تبدیل می‌شود و دستگاه‌های هوشمند می‌توانند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و به طور مستقل تصمیم بگیرند. در نهایت دخالت انسان خیلی کمتر می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در خانه‌های هوشمند است. 

پیمایش به بالا