شبکه مخابراتی ۵G

شبکه مخابراتی ۵G

در حال حاضر پیشرفته ترین شبکه موجود در دنیا شبکه مخابراتی ۵G می باشد اما از گذشته اگر بخواهیم بدانیم ، اولین بستر مخابراتی  تلفن همراه در سال ۱۹۸۲ رونمایی شده که در بستر آنالوگ پیاده سازی شده و ۱G نامیده شد.

بازه زمانی پیشرفت نسل های مخابراتی

با توجه به پیشرفت شبکه های مخابراتی و رونمایی این شبکه ها که در بازه زمانی ۱۰ ساله انجام شده است رونمایی از شبکه  LTE در سال ۲۰۱۱ انجام شده که با حدود احتمالی می­توان پیشبینی کرد که نسل شبکه مخابراتی ۵G در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد و به بازار شبکه های مخابراتی اضافه خواهد شد.برای استفاده از این تکنولوژی الزاما باید از گوشی هایی استفاده کرد که قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی ۵G را داشته باشند.

نسل پنجم اینترنت

شبکه مخابراتی ۵G هنوز ایده ای درخشان در دور دست است ، پس گول شرکت ها و تبلیغات تست سرعت را نخورید یک شبکه ۵G  دارای مشخصه هایی  فراتر از آنهایی است که برای ۴G طراحی شده .

گمانه زنی ها از سرعت  بالا و در حد چند گیگابایت خبر می دهند اما به طور دقیق هنوز اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

شرکت های آزمایشی نسل ۵G

شرکت‌هایی مانند Companies  ،   Verizon , AT&T, Intel, Qualcomm آزمایش هایی را برای نسل پنجم انجام داده اند و این آزمایش های اولیه  شکل استاندارد بین المللی این نسل را شکل خواهد داد.

ویژگی نسل ۵ اینترنت

یکی از ویژگی های رایج برای شبکه مخابراتی ۵G  استفاده از موج انتقال mmWave   یا میلیمتر موج است که می تواند کلید سرعت بالای اینترنت نسل شبکه مخابراتی ۵G باشد .

تکنولوژی  mmWave  چیست؟

تکنولوژی تلفن همراه از طریق امواج رادیویی انتقال داده می شود که بسته به نوع سیگنال الکترومغناطیسی با فرکانس های متفاوت دسته بندی می شوند ،فرکانس بالاتر ، طول موج کوچکتر. بنابراین موج میلیمتری به سیگنالی مربوط می شود که طول موج آن به صورت میلیمتری اندازه گیری می شود و به طور کلی بین ۳۰ گیگاهرتز و ۳۰۰ گیگا هرتز تعریف شده است

پیمایش به بالا