3 بخش اصلی سایت تکرارکننده مخابراتی بیسیم

اگر به دنبال راه اندازی تکرارکننده بیسیم هستید باید از 3 بخش اصلی سایت تکرارکننده مخابراتی بیسیم مطلع باشید.

در شبکه های مخابرات بیسیم برای اینکه بتوانیم ارتباط گسترده تر داشته باشیم ، نیاز به تاسیس تکرارکننده داریم ، برای این امر دو گزینه الزامی است :

  1. اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات
  2. جانمایی و طراحی شبکه
اخذ مجوز سایت تکرارکننده

با ارائه درخواست کتبی به واحد صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، می توانید روند دریافت اخذ مجوز را شروع کنید ، در ادامه سازمان از شما طرحی شبکه درخواست میکند که از شرکت های مشاور برای این موضوع می توان استفاده کرد.

جانمایی و طراحی شبکه

شما می توانید با تست های میدانی و ادغام این موضوع با طرح ارائه شده توسط شرکت مشاور به یک نتیجه مناسب برای جانمایی سایت مورد نظر برسید ، دقت فرمائید جانمایی سایت تکرارکننده مخابراتی بیسیم مهم ترین بخش در اجراء آن است.

3 بخش اصلی سایت تکرارکننده مخابراتی بیسیم

  1. دکل مخابراتی
  2. آنتن و کابل
  3. دستگاه بیسیم تکرارکننده
سایت تکرارکننده مخابراتی بیسیم

برای راه اندازی تکرارکننده موتورولا یا هایترا چه در حالت آنالوگ چه در حالت دیجیتال ، زیرساخت ها تا حدودی کاملا مشابه هم هستند که به شرح زیر می باشند.

چگونه باید تکرارکننده بیسیم راه اندازی کنیم ؟

  1. سازه دکل ( مهاری ، خود ایستاد )
  2. آنتن های گیرنده و فرستند ( انتخاب مدل آنتن ها بر اساس فرکانس و نوع طراحی شبکه )
  3. کابل فیدر مخابراتی ( بستگی به طول کابل تا تقویت کننده سایز کابل مشخص می شود )
  4. کانکتور های رابط
  5. گراندینگ کیت
  6. ارستر
  7. جامپر RG213
  8. منبع تغذیه
  9. باطری پشتیبان
  10. دستگاه بیسیم تکرارکننده
مراحل کاری در سایت تکرارکننده مخابراتی بیسیم
  1. کار در ارتفاع و فضای خارج از سایت
  2. کار درون اتاق سایت

در نظر داشته باشید کارهای که عنوان شده توسط تیم های متخصص در حوزه ارتباطات بیسیم باید انجام گیرد ، در غیر این صورت در نتیجه خروجی بدون شک جواب لازم را نخواهید گرفت.

چرا تیم های غیر متخصص نمی توانند تکرارکننده بیسیم راه اندازی کنند ؟

بعد از راه اندازی تکرارکننده ، مسلما شرایط تا چند روز اول یا چند ماه اول مطلوب و بدون مشکل است ، اما زمانی که صحبت از نصب توسط متخصص می شود ، بنابر پایداری فعال بودن شبکه است زمانی که متخصص بیسیم تجهیزات را نصب می کند ، از بالای دکل تا درون سایت با دقت کامل و نکات ریز فنی این کار را انجام می دهد که در گستره زمانی چندین سال به این تجربه و علم رسیده است. برای مثال ، نوع آب بندی یک تیم عادی با یک تیم مشخص کاملا فرق می کند ، یا نو مهار کردن فیدرهای مخابراتی توسط یک تیم فنی متخصص با یک تیم معمولی بدون شک فرق می کند.

کار در ارتفاع و فضای خارج از سایت

در ابتدا آنتن ها بر روی دکل مهاری یا خودایستا نصب خواهند شد ، نوع بازویی ها ، ارتفاع ، جهت گیرندگی و فرستندگی ، فاصله دو آنتن از هم ، فاصله از برق گیر ، اب بندی ، اتصال گراندینگ کیت ، ….. جزء ای از مراحل نصب آنتن بر روی دکل می باشد. بعد از نصب آنتن و اتصال گراندینگ کیت ها در جاهای درست ، کابل باید از پای دکل تا درون اتاق سایت هدایت شود ، به گونه ای که باد و بوران و طوفان و عوامل طبیعی دیگر به کابل آسیب نرسانند.

کار درون اتاق سایت

درون اتاق سایت اتصال ارسترها صورت می گیرد و بعد توسط جامپر RG213 از ارستر به بیسیم تکرارکننده اتصال برقرار خواهد شد ، با اتصال منبع تغذیه و تکرارکننده درون رک می توانید سیستم را روشن کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه نصب و مشاوره در اجراء و راه اندازی تکرارکننده موتورولا با ما در تماس باشید.

پیمایش به بالا